ERC S'HA VENUT PEL PODER
Que coquets! Al final tinc de donar la raó a n'estos que diuen que un pacte amb CIU no hagués tingut de ser necessàriament més nacionalista.
Però, si al final, és ERC la única formació política que veritablement defensa el nacionalisme, què fa pactant en los espanyols?
Què fa donant tan de poder a Montilla?
L'històric d'este personatge és revelador:
- En contra de les seleccions catalanes
- En contra de la llengua i la cultura catalanes (Fira de Frankfurt)
I un llarg etc.
I ara, que la jugada de buscar lo vot del cinturó de Barcelona (que no podem dir que és molt nacionalista que diguéssem), no li ha sortit bé, au! lo fem President en més poder encara que en Maragall i a sobre los hi donem als socialistes la conselleria d'educació (no vull ni pensar lo que pot arribar a passar en la història de Catalunya i la llengua a partir d'ara)
Si los dirigents d'ERC no s'haguessen venut pel poder, d'aquí a quatre anys, ja voriem a on estaria ERC, però ara li auguro una davallada sonada.
I qui perd en tot això????
LO NACIONALISME CATALÀ
6 Comments:
At 2:21 p. m., Jordi Arrufat said…
Hola,
jo pensava com tu ja que vaig creure que el PSOE imposaria que Carod no estigués al govern, però ara com més ho penso més me n'adono que Mas i la seua colla de polítics de la part alta de Barcelona no són més catalanistes que algu que ve d'una altra part d'Espanya, s'integra a la societat catalana i planta cara a ZP (Almenys per ara).
Es més, hauriem de reflexionar quin és el nacionalisme que volem, si el cívic que tradicionalment defensa ERC de que es pot sumar a la nació tot aquell qui vulgui formar-ne part o el més ètnic identitari de barretina i pamtuca que tradicionalment defensa CiU i que els traeix el subconscient donant etiquetes de catalans segons el teu lloc de naixement.
Un altre apunt, creus que amb CiU ERC hauria tingut menys poder que amb el tripartit? Al contrari....
At 3:36 p. m., Adam said…
tens un problema, i és el que creus que ciu és un partit nacionalista.
ciu és el partit en defensa de l'alta burgesia catalana.
At 3:48 p. m., Núria Menasanch i Martí said…
al_tuttusi,
jo no crec que un català sigue més català que un altre per haver nascut a Catalunya.
Crec que és qüestió de sentiments. I tan los pot tindre algú nascut a Catalunya o algú que ha vingut de fora però que sent Catalunya com la seua Pàtria.
I te dono la raó en lo de CIU.
I en lo del poder tens tota la raó en que en CIU potser n'haguessen tingut més i tot.
Però, que potser estan obligats a pactar en algú?
Si cap dels dos partits majoritaris representaven la ideologia d'ERC, això és tan fàcil com quedar-se a la oposició.
Un altra cosa és que em digues que faran canviar a MOntilla en lo tema de les seleccions catalanes, la fira de Frankfurt, etc...
Estaré atenta a vore si la cosa canvia sinó...encara no sé que faré.
At 4:14 p. m., Núria Menasanch i Martí said…
Jo tinc molts de dubtes.
Si CIU va regalar mil milions d'euros a Madrid donant soport als presupostos generals de l'Estat i ERC se va omplir la boca dien que això no ho feia bé, i que era una traició a Catalunya...etc, ara que CIU ha dit que potser s'abstindrà en los pressupostos generals, quí li donarà soport a Zapatero?
Tan sols espero que no sigue ERC.
At 8:12 p. m., Jordi Arrufat said…
Roquet,
penso igual que tu, potser no ho he expressat prou bé, CiU és un partit fusió d'un partit liberal i un partit democratacristià, com que això no ven a l'electorat català (potser si als alemanys, però no als catalans) es penjen la pseudoetiqueta de nacionalista, de la mateixa manera que Bush esgarrepa vots entre els més religiosos del seu país.
El que passa, i això és lo fotut, és que dins de CiU hi ha gent que realment es creu que són nacionalistes, sobretot entre les seues bases rurals, i de cara cap a n'ells s'ha de tenir alguna atenció sobiranista (molt) de quan en quan.
Pel que fa al comentari de Nuria diré que a mi m'haguessin deixat la mar de contents si s'haguessin tret de la màniga la sociovergència PERO pensant-ho fredament te n'adones que vist el país en el que estem on tothom fa critiques negatives però ningú aporta res de "sucós" damunt la taula millor entrar en el govern si tens la oportunitat. Amb el Montilla? Jo crec que era l'opció menys adequada tot i així prefereixo que ERC estigui al govern executant les polítiques en les quals jo em sento identificat i per les quals els vaig votar.
At 11:28 a. m., Núria Menasanch i Martí said…
al_turtusi,
primer que res moltes gràcies per utilitzar el meu bloc per expresar la teuaopinió.
Estic convençuda que això enriqueix el bloc i no tan sols això, sinó que fins i tot m'ha fet canviar la meua opinió sobre el pacte ERC+ICV+PSC.
Ara penso donar-los-hi un temps de confiança per a vore com peta tot això i si veritablement, lo tema del transvassament, la fira de Frankfurt, les seleccions catalanes, los diners que mos dona Madrid, les infraestructures i la divisió territorial la porten des de la òptica de pais sobirà com som.
Gràcies a tú he pogut canviar en la meua manera de pensar.
Però hi ha un punt en que no n'estic d'acord en lo que dius.
CIU és l'hereva de la Lliga Regionalista, que, com tothom sap és la causant de la mancomunitat. Ningú pot discutir lo seu nacionalisme i el seu catalanisme tot i que moltes vegades han intentat negociar a la baixa amb l'estat espanyol i s'han plegat als interesos burguesos dels mateixos catalans.
Però que no és gràcies a la Mancomunitat que vam disfrutar de millors infraestructures, del modernismes, noucentisme...etc?
Aquells idealistes de la Renaixença eren profundament catalanistes i això tampoc se pot dubtar de CIU.
Un altra qüestió és si Montilla i Cia són los hereus dels radicals Lerrouxistes o si ho són tan sols los Ciutadans.
Salutacions,
Publicar un comentario
<< Home