h2 class="sidebar-title">Vínculos La comedianta tortosina: JO TAMBÉ VULL SER OKUPA, ANTISISTEMA, PROGRE I IMMIGRANT! A ON SE FIRMA?

La comedianta tortosina

27.2.07

JO TAMBÉ VULL SER OKUPA, ANTISISTEMA, PROGRE I IMMIGRANT! A ON SE FIRMA?

Joan Saura de ICV.
Art. publicat a la revista Estel

JO TAMBÉ VULL SER OKUPA, ANTISISTEMA, PROGRE I IMMIGRANT! A ON SE FIRMA?


Això de ser d’esquerres està molt però que molt bé.
Pots anar dient com lo Sr. Saura o la seua dona la Sra. Mallol, que ets antisistema i estàs a favor dels okupes mentre al mateix temps tens un bon àtic de luxe al bell mig de Barcelona i dos xaletets que molts los voldrien. Per cert, si em declaro antisistema i okupa com ells, podré okupar un d’estos xaletets que tenen desocupats duran la major part de l’any este parell de progres que estan al govern de la Generalitat? O potser, hauré de posar-me a la coa dels que los volen llogar, quan entren a mercat, per haver-los-hi expropiat per falta d’us? Jo vull ser progre i okupa!

Lo sinyor Lahosa, que com tothom ja sap, és de la mateixa corda, progre, i amb complex de Teresa de Calcuta envers als nouvinguts, mos diu: “papers per a tots!” i subliminalment mos està dient: Veeu lo bona persona que soc? Ells han de tindre los mateixos drets que natros. I si no penseu igual, sou males persones i vos hauria de caure la cara de vergonya.
Però jo em pregunto: Això vol dir, que natros podem tindre los mateixos drets que tenen ells? Perquè, sinyor Lahosa, vostè sap que quan un d’estos nouvinguts conduix un d’estos cotxes desballestat, sense cinturó i la major part de les vegades sense permís; les autoritats miren cap a un altre costat i que quan pel contrari, me veuen a mi, que he comés lo pecat de ser d’aquí de tota la vida, me paren per a bufar i em demanen tota classe de papers per a vore si em poden colar una d’estes multes astronòmiques i traurem uns quants puntets? Vostè sap que la majoria de beques de minjador dels nostres escolars són per a ells? Pos mire, li dic molt seriosament: Jo vull ser immigrant! I els horaris comercials? Com és que hi ha establiments de relativa nova creació que en diumenges i festes de guardar, obrin impunement les seues portes sense que ningú los hi digue res? Què potser hi ha dos normatives municipals diferents? Pos jo vull poder acollir-me a la que em permet obrir quan me done la gana. Definitivament, jo vull ser immigrant!
I que em diuen dels antisistema? Això sí que es un xollo i dels grossos! Puc dir que estic en contra de tot, puc okupar un pis que a lo millor al seu propietari li ha costat molt de aconseguir per a guardar-lo per a sons fills i a més, mons pares me paguen la carrera i visc com un rei a costelles dels vells. Lo sistema està podrit! Però si em surt la oportunitat d’entrar com a funcionari i cobrar un sou segur per a tota la vida, perquè no ho puc aprofitar? Jo continuaré queixant-me contra tot i contra tots portant les grenyes ben llargues i penjant cartellets antisistema mentre tinc la vida solucionada gràcies al sistema. Jo també vull ser antisistema! A on s'ha de firmar?

LO TORTOSÍ: TALLER DE RESTAURACIÓ

Carxot: Clatellada. Ex: Porta’t bé que sinó te pegaré un carxot.
Carantòines: Carícies, afalagaments. Ex: Pos xica, quantes carantòines que me fas avui!

3 Comments:

  • At 1:42 p. m., Blogger Mc Calan said…

    Estem assistin de fa uns quants anys , a una propagació d'opinió del que s'ha donat per anomenar de lo "políticament correcte", i que s'ha escampat com la pólvora dintre de la nostra societat. Disortadament, el sentit comú ja no ven ..I es que si dius que una unió de fet entre persones del mateix sexe, no es un "matrimoni" se tiren al coll..Si parles de que la violència no te gènere et mengen viu..Si estas en contra de la politica de "cupos" ets un misógen..Si no saps el que es fumar un "porret" ets un ignorant..Si ets fidel a la teva dona ets un ilús..Si et preocupes pel 20 % de població immigrant al nostre poble , ets un racista...Si creus en la lliure empresa ets un necocon...Així dons podriem continuar amb l'intoxicació subtil del que es objecte fins i tot les propies paraules i per extensió els conceptes..De qué t'extranyes Comedianta??

     
  • At 1:43 p. m., Blogger Mc Calan said…

    Estem assistin de fa uns quants anys , a una propagació d'opinió del que s'ha donat per anomenar de lo "políticament correcte", i que s'ha escampat com la pólvora dintre de la nostra societat. Disortadament, el sentit comú ja no ven ..I es que si dius que una unió de fet entre persones del mateix sexe, no es un "matrimoni" se tiren al coll..Si parles de que la violència no te gènere et mengen viu..Si estas en contra de la politica de "cupos" ets un misógen..Si no saps el que es fumar un "porret" ets un ignorant..Si ets fidel a la teva dona ets un ilús..Si et preocupes pel 20 % de població immigrant al nostre poble , ets un racista...Si creus en la lliure empresa ets un necocon...Així dons podriem continuar amb l'intoxicació subtil del que es objecte fins i tot les propies paraules i per extensió els conceptes..De qué t'extranyes Comedianta??

     
  • At 4:16 p. m., Blogger Mc Calan said…

    volia dir "neocon.."Ja s'enten Oi¿

     

Publicar un comentario

<< Home