Renfe provoca la primera topada entre Puig i Puigcercós
És tan penós que Puig, ara,se declare sobiranista com que Puigcercós se declare home de partit, sense ofici ni benefici, i com se fa palés amb les seues declaracions, sense saber parlar, eh?
Noticia publicada a E-noticies:
El portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, i el conseller de Governació, Joan Puigcercós, que es declaren ambdós sobiranistes, han protagonitzat la primera topada parlamentària en aquesta legislatura arran de les rodalies de Renfe.
El portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, i el conseller de Governació, Joan Puigcercós, que es declaren ambdós sobiranistes, han protagonitzat la primera topada parlamentària en aquesta legislatura arran de les rodalies de Renfe.
Puig ha preguntat al conseller quins són els motius que el van portar a cridar a la desobediència civil, instant els ciutadans afectats pel mal servei de Renfe a no pagar. I com és que després del correctiu -i ja és el segon, senyor conseller- del president de la Generalitat, va tornar al cap de poques hores de nou a provocar aquesta actitud? Segueix pensant el mateix? S'hi ratifica aquí, en el Parlament? Creu que aquesta és la millor resposta? Sap el senyor conseller que potser ahir un ciutadà, potser innocentment, fent-li cas, va provocar un retard de més d'una hora i mitja en una de les línies de rodalies i de regionals del país? Quin creu que hauria de ser el comportament d'un conseller del Govern de la Generalitat davant d'una crisi com aquesta?
Puigcercós, en el seu torn de resposta, s'ha limitat a dir que "aquest conseller es ratifica a expressar el malestar de milers de ciutadans de Catalunya pel mal servei dels trens de rodalies".
Aleshores, Puig li ha retret que "la veritat és que la seva crida a la desobediència, senyor conseller, creiem des de Convergència i Unió que és un signe evident -patètic però evident- de la nul·la influència del Govern català sobre el Govern espanyol, i en concret d'Esquerra Republicana sobre el Partit Socialista i el PSOE. Un Govern que pot incidir en les decisions ministerials no necessita recórrer a aquestes estratagemes. D'altra banda, li volem recordar que nosaltres interpretem que com a conseller del Govern de Catalunya ha transgredit de manera flagrant el principi de legalitat que vostè va prometre fer complir quan va assumir el seu càrrec. Sincerament, veiem i observem que Esquerra encara no ha entès què vol dir tenir responsabilitats de Govern. Sí, francament, o actuen d'una manera molt frívola o apel·lant a la responsabilitat es passen de frenada, o criden a la insubmissió i a no pagar o porten la seva mala entesa responsabilitat de no provocar aldarulls ni conflictes fins al límit de la irresponsabilitat de no prendre decisions compromeses per defensar l'autogovern i els interessos del país. "La veritat és que després d'haver «marcat paquet» -com vostè va recordar s'enfonsa en el ridícul fins i tot com a secretari general, senyor conseller, d'Esquerra Republicana donant instruccions per impedir que el Govern espanyol expliqui als ciutadans de Catalunya...
Puigcercós ha passat llavors al contraatac perquè "vostès han aprovat deu pressupostos generals de l'Estat, i les rodalies de Catalunya estan com estan. I estan així, eh? I vostè..., de què parlo perfectament perquè sóc de Ripoll i conec perfectament l'estat d'una línia de tren com és la Barcelona - Puigcerdà. Coneixem perfectament quin és l'estat dels trens de rodalies. Vostè, durant deu anys..., vostès a Madrid van fer altres coses. Segurament. Segurament molt interessants per a una minoria però no per a la majoria que utilitza el tren cada matí a rodalies a Catalunya, o una línia com la Lleida - Manresa. En aquests darrers tres anys jo li puc explicar els projectes que s'han despertat en matèria de rodalies i segurament no és prou, i segurament l'execució per part del Govern espanyol no és la que volem, eh?, perquè no tenim els instruments per obligar-los a complir del tot. Però, miri, la pressió que s'està fent des del Govern de Catalunya i la feina és constant. En els darrers quatre anys s'han llevat projectes d'infraestructura com la línia el Papiol - Mollet, una nova línia des de Sants a l'aeroport de Barcelona, el cinturó orbital ferroviari a barba, el desdoblament de la línia Barcelona - Vic, el desdoblament de la línia Arenys - Blanes, una nova línia Cornellà - Castelldefels o els accessos ferroviaris del port. Escolti, això en tres anys".
0 Comments:
Publicar un comentario
<< Home