UN AMIC DE "MALENI" EXECUTARÀ OBRES DEL MINITRANSVASAMENT
Un amic de ‘Maleni’ executarà obres del minitransvasament
R. T.
El Congrés dels Diputats va aprovar la setmana passada el decret del minitransvasament, que desencalla la portada d’aigües de l’Ebre cap a l’àrea metropolitana de Barcelona, però els governs central i català han discrepat sobre aspectes clau d’aquesta obra: no solament respecte al seu finançament, sinó sobre el repartiment de papers entre les dues administracions. Finalment, segons informa El Triangle, la Generalitat s’encarregarà de les expropiacions i de la direcció de l’obra, mentre que el Govern central ja ha decidit unilateralment que adjudicarà les feines a una unió temporal de cinc constructores: Sacyr, Dragados (grup ACS), Acciona, FCC i Sando.Fonts de l’Administració catalana citades pel setmanari apunten certes suspicàcies sobre aquesta selecció d’empreses, pel fet que hi figuren quatre dels sis primers grups constructors espanyols –n’han quedat al marge Ferrovial i OHL– acompanyats per una companyia mitjana, l’andalusa Sando, el president de la qual, José Luis Sánchez Domínguez, passa per ser un bon amic de Magdalena Álvarez sobretot per la seva vinculació amb Màlaga, la ciutat on resideix el constructor i la província per on l’actual ministra de Foment va obtenir l’escó de diputada en les últimes eleccions generals.Precisament, els empresaris malaguenys, entre els quals destaca Sánchez Domínguez, van oferir al desembre passat un homenatge a Magdalena Álvarez amb motiu de l’arribada de l’AVE, però la premsa local va interpretar aquest acte com un desgreuge pels atacs que la ministra rebia des de Catalunya arran del desgavell ferroviari. La Cambra de Comerç i la Confederació d’Empresaris malaguenys van reunir prop de 200 persones en un dinar per agrair a Maleni tot el que havia fet per la transformació de Màlaga: l’arribada de l’alta velocitat, modernització de rodalies, carreteres, vies de circum-val·lació de la ciutat o l’ampliació de l’aeroport i del port.En aquest sentit, el president de Sando també té motius per estar agraït al Ministeri de Foment, ja que la seva constructora ha executat, entre altres obres, la segona pista de l’aeroport malagueny –juntament amb Acciona–, la terminal –amb Ferrovial– i la nova estació del tren –també amb Acciona–, a més de participar en l’ampliació del port, en diversos projectes viaris i en l’alta velocitat. Algunes constructores valencianes s’han queixat perquè Foment només els ha adjudicat el 13% del pressupost de l’AVE de Madrid a València, ja que la major part del pastís se l’han emportat les grans constructores i, algun bocí, l’andalusa Sando.La revista malaguenya El Observador ha publicat diverses informacions sobre presumptes irregularitats urbanístiques de la nova residència que la família Sánchez Dominguez s’ha construït al barri del Morlaco, un promontori des d’on es contempla la badia de Màlaga. Segons aquesta publicació, la ministra de Foment coneix la mansió de l’amo de Sando perquè hi ha acudit a sopar.Sánchez Domínguez, però, no manté només amistat amb la socialista Magdalena Álvarez, sinó també amb el popular Francisco de la Torre, alcalde de Màlaga, ja que Sando participa en l’empresa que s’encarrega del servei de recollida de la brossa. La revista El Observador acusa l’Ajuntament de fer els ulls grossos amb l’afer de la casa del constructor.Les relacions malaguenyes de Sánchez Domínguez amb la ministra aixequen alguns comentaris irònics, però això no vol dir que s’hagi comès cap irregularitat. Sando ha protagonitzat en els últims anys un creixement vertiginós, fins a superar per primera vegada els 1.000 milions d’euros de volum de negoci en l’exercici de l’any passat, tot i que els beneficis van baixar un 60% –44,2 milions– per culpa dels seus negocis immobiliaris.
__._,_.___
R. T.
El Congrés dels Diputats va aprovar la setmana passada el decret del minitransvasament, que desencalla la portada d’aigües de l’Ebre cap a l’àrea metropolitana de Barcelona, però els governs central i català han discrepat sobre aspectes clau d’aquesta obra: no solament respecte al seu finançament, sinó sobre el repartiment de papers entre les dues administracions. Finalment, segons informa El Triangle, la Generalitat s’encarregarà de les expropiacions i de la direcció de l’obra, mentre que el Govern central ja ha decidit unilateralment que adjudicarà les feines a una unió temporal de cinc constructores: Sacyr, Dragados (grup ACS), Acciona, FCC i Sando.Fonts de l’Administració catalana citades pel setmanari apunten certes suspicàcies sobre aquesta selecció d’empreses, pel fet que hi figuren quatre dels sis primers grups constructors espanyols –n’han quedat al marge Ferrovial i OHL– acompanyats per una companyia mitjana, l’andalusa Sando, el president de la qual, José Luis Sánchez Domínguez, passa per ser un bon amic de Magdalena Álvarez sobretot per la seva vinculació amb Màlaga, la ciutat on resideix el constructor i la província per on l’actual ministra de Foment va obtenir l’escó de diputada en les últimes eleccions generals.Precisament, els empresaris malaguenys, entre els quals destaca Sánchez Domínguez, van oferir al desembre passat un homenatge a Magdalena Álvarez amb motiu de l’arribada de l’AVE, però la premsa local va interpretar aquest acte com un desgreuge pels atacs que la ministra rebia des de Catalunya arran del desgavell ferroviari. La Cambra de Comerç i la Confederació d’Empresaris malaguenys van reunir prop de 200 persones en un dinar per agrair a Maleni tot el que havia fet per la transformació de Màlaga: l’arribada de l’alta velocitat, modernització de rodalies, carreteres, vies de circum-val·lació de la ciutat o l’ampliació de l’aeroport i del port.En aquest sentit, el president de Sando també té motius per estar agraït al Ministeri de Foment, ja que la seva constructora ha executat, entre altres obres, la segona pista de l’aeroport malagueny –juntament amb Acciona–, la terminal –amb Ferrovial– i la nova estació del tren –també amb Acciona–, a més de participar en l’ampliació del port, en diversos projectes viaris i en l’alta velocitat. Algunes constructores valencianes s’han queixat perquè Foment només els ha adjudicat el 13% del pressupost de l’AVE de Madrid a València, ja que la major part del pastís se l’han emportat les grans constructores i, algun bocí, l’andalusa Sando.La revista malaguenya El Observador ha publicat diverses informacions sobre presumptes irregularitats urbanístiques de la nova residència que la família Sánchez Dominguez s’ha construït al barri del Morlaco, un promontori des d’on es contempla la badia de Màlaga. Segons aquesta publicació, la ministra de Foment coneix la mansió de l’amo de Sando perquè hi ha acudit a sopar.Sánchez Domínguez, però, no manté només amistat amb la socialista Magdalena Álvarez, sinó també amb el popular Francisco de la Torre, alcalde de Màlaga, ja que Sando participa en l’empresa que s’encarrega del servei de recollida de la brossa. La revista El Observador acusa l’Ajuntament de fer els ulls grossos amb l’afer de la casa del constructor.Les relacions malaguenyes de Sánchez Domínguez amb la ministra aixequen alguns comentaris irònics, però això no vol dir que s’hagi comès cap irregularitat. Sando ha protagonitzat en els últims anys un creixement vertiginós, fins a superar per primera vegada els 1.000 milions d’euros de volum de negoci en l’exercici de l’any passat, tot i que els beneficis van baixar un 60% –44,2 milions– per culpa dels seus negocis immobiliaris.
__._,_.___
0 Comments:
Publicar un comentario
<< Home